Ny ambassadør for ICANIWILL – rabattkode

Woho, det her er ganske kult!

#reklame

Fikk nå for litt siden en forespørsel om jeg kunne tenke meg å være ambassadør for treningsmerket I can I will. Det er et merke fra Sverige som nå har fått egen nettbutikk i Norge også. De har kjempe kule klær og jeg har nå fått første pakke med klær!

Og fordi jeg er ambassadør får jeg dele ut en rabattkode til dere fine folk som følger meg! Koden «LENEH15» gir dere 15% på nettbutikken 🙌🏻💕

14229346-c5cd-449d-9ad2-52af6c4a31d6

c2b711f7-0589-4a7e-a3f1-cb241b01d4cd

cdd6e897-51fe-4764-ba19-cce9f45db2ee

Til nå har jeg virkelig forelsket meg i denne seamless serien! Så stilig med mesh detaljer og tightsen sitter som støpt under trening. Trengte ikke å dra opp tightsen en eneste gang under trening, noe jeg vanligvis må med de fleste tights. Den er heller ikke gjennomsiktig 👍🏻

Tightsen finner du HER!
Genseren finner du HER!

Kommer tilbake med tilbakemelding når jeg har prøvd de andre klærne 😄 Hittil er jeg veldig fornøyd og kan virkelig anbefale det!

Reklamer

Overkroppsøkt med supersett

Hei folkens!

Mens jeg sitter her og er syk tenkte jeg å dele en overkroppsøkt jeg hadde forrige uke. Delte den på instastory, men her kommer den for de som ikke følger med der 😊✌🏻

A1. Benkpress, 5*4 reps
A2. Pullups, 5*3-6 reps (med/uten vekt)
B1. Hantelroing, 3*8 reps
B2. Triceps overheadpress (i kabel), 3*12 reps
C1. Skråbenk, 3*10 reps
C2. Bicepscurl, 3*8 reps

Det var altså en effektiv og kort økt, da jeg trente før jobb. Supersett gjør at økten blir mer effektiv, og er genialt om man ikke ønsker/kan være så lenge på gymmet. Hadde jeg hatt tid hadde jeg nok lagt til et supersett for skuldrene også, for eksempel skulderpress og sidehev. Et par bilder under:

Prøv økta da vel, og tagg meg gjerne om du gjør det! Eventuelt sleng igjen en kommentar under 😄

Gårsdagens fullkroppsøkt + ny PR i markløft!

Hei folkens!

Gårsdagens økt var knallgod, så tenkte å dele den med dere her. Jeg må også skryte litt av meg selv, da jeg dro opp 105 kg i markløft! Har jobbet målrettet mot å øke i baseøvelsene, og da er det gøy når man får resultater. Gammel PR var 100 kg, og nå er neste mål 110 kg 😄

Gårsdagens økt var en fullkroppsøkt med hovedfokus på bein og rygg. Slik så økta ut:

– Markløft, jobbe seg opp til 6 tunge sett 1-5 reps

– Pullups, 4 sett 3-6 reps (jeg tok med ekstra vekt)

– Dips, 3 sett 8 reps

– Enarms roing i maskin, 3 sett 10 reps

– Leg extension ett ben, 3 sett 8 reps

– Bicepscurl, 3 sett 10 reps

– Supersett for rumpe:
– Sidesteg med strikk, 3 sett 10 steg hver vei
– Airsquats med strikk, 3 sett 15 reps

Her kommer litt bilder fra øvelsene, litt dårlig kvalitet fordi det er screenshots fra video. Du finner videoene på min Instagram @lene_helgesen 😊

Tightsen er sponset fra beyond feminine, og litt egenreklame for meg selv på t-skjorta!

#reklame

Beyond feminine tights

Innlegget inneholder reklame av sponset produkt. Sponset produkt, men helt ærlige meninger!

I dag våknet jeg opp til pakke i postkassa, jeg er nemlig så heldig å få sponset tøy fra beyond feminine! Beyond feminine er et nytt norsk merke på tights og treningstøy, og de har skikkelig kvalitet til en god pris. Ah, kjenner jeg får en ekstra boost i treningsmotivasjonen når man får nytt treningstøy!

Måtte nesten ut å ta litt bilder da! Selv om det var rimelig kaldt ute ble det et par kule bilder, før jeg måtte løpe inn i den varme bilen igjen 😄

Tightsen er passe høy på livet og ikke gjennomsiktig. Stoffet på tightsen er virkelig det beste og mykeste jeg har kjent på en tights før, nesten som om man ikke har på seg noe! Må helt ærlig si at dette blir en ny favoritt altså 🙌🏻

Jeg må virkelig anbefale denne tightsen videre dere. De har nå 30% på alle tights på nettbutikken denne uka, man må bare elske black friday og black week! Slå til å gjør et kupp, du kommer ikke til å angre 😄 Shop HER ❤️

Min hat-øvelse

Hei folkens!

De som har fulgt meg en stund vet vel kanskje at jeg har en absolutt hat-øvelse som man aldri blir helt venn med. Jeg har alltid slitt med knebøy og vet ikke om jeg noen gang kommer til å bli glad i den øvelsen. Knebøy er absolutt en knall god øvelse, men jeg sliter altså veldig med den. Og jeg vet at jeg ikke er alene!

Kneskade

Som dere kanskje har fått med dere har jeg tidligere hatt skade i knærne mine og operert det ene kneet med kikkehull for bruskskade. Både før og etter operasjonen har jeg også fått høre at jeg har diagnosen patellofemoralt smertesyndrom, en diffus diagnose som bare beskriver at man har vondt ved forsiden av kneet. Kan forklare mer om det i et annet innlegg ved interesse 🙂 Nok om det, poenget er at jeg har hatt store utfordringer med knærne og ikke har kunnet kjørt knebøy i mange år.

Teknikk…

Teknikken i knebøy kan være vanskelig og fordi teknikken varierer så mye fra person til person er det heller ingen skikkelig fasit på hva som er best for deg. Min svakhet har alltid vært at knærne faller innover på vei opp. Har jobbet mye med det, og det er mye bedre enn før selv om det fortsatt skjer noe når jeg blir sliten. Jeg har prøvd mye forskjellige teknikker og har etterhvert klart å finne en greit teknikk for min del. Litt mer utrotert beinstilling funker i hvertfall bedre for meg 👍🏻

Frustrerende!

Jeg må ærlig si at det er frustrerende når det aldri føles som det går fremover. Samtidig ser man alle de flinke og sterke på sosiale medier, som får det så bra til. Og det er så lett å sammenligne seg med andre. Men man må huske at de super sterke og flinke man ser på sosiale medier skal inspirere deg, ikke trykke deg ned. Og dessuten er det mange som sikkert klarer mindre enn deg, men det er jo ikke de man sammenligner seg med. Så om man har noe man sliter mer med er det alltid andre som sliter med det samme, selv om man ikke ser det!

Stå på videre!

Jeg ønsker å jobbe videre med å bli sterkere i knebøy. Får bare smøre meg med litt mer tålmodighet og stå på! Man kan jo ikke være ekspert og flink i alt eller alle øvelser, men det skader jo aldri å øve på ting man sliter med 😄

Har du en hatøvelse du sliter med? Del gjerne din i kommentarfeltet under 😊

Tur til London

Hei folkens!

På søndag kom jeg hjem fra Londonturen og har klart å pakke ut av kofferten nå. Som lovet kommer litt bilder fra turen og et par korte historier. Må si meg utrolig fornøyd med turen, både hotellet, reisefølget, shoppingfunnene og mat/drikke var helt perfekt 😄

Elsket denne digge genseren fra topshop, der kjøpte jeg også to par bukser. Mesteparten av tiden gikk til shopping, men både jeg og Anne var heldigvis synkroniserte på det!

God mat og litt vin er et must på tur. Ingen diett (ikke at jeg er på det til vanlig heller…) eller dårlig samvittighet for mat og usunnheter når man er på tur! Er man på tur så er man på tur, da blir det burger, pizza, nutella, bakevarer osv på meg altså 👌🏻 #matvrak

Genseren her var fra new look, utfordret meg litt på et par plagg med knæsje farger også! Kjøpte også sykt mye på Primark, men tok ikke bilde av noe derfra. Primark har så sykt mye billig og ganske så mye fint. Gensere var det jeg kjøpte mest av, når jeg telte opp hadde jeg visst handlet 17 gensere/bluser 😳 Hamstret også inn mange sigletter, et par nye vintersko, vesker, badekåper, «koseklær», litt sminke, votter, skinnjakke, undertøy fra Victoria secret (på SALG!) og bukser. Må si meg fornøyd altså!!

Også var det dette da. Video av «stuntet» ligger på min Instagram @lene_helgesen. Etter inspirasjon fra Elisabeth Sletten, som er helt rå, fant jeg et sted å ta pullups i gata! Trodde stanga skulle dette ned og kjente skikkelig på hvor kleint det var foran folka, men hva gjør man ikke for en kul video? Haha!

Når vi satt på pizzarestauranten over her fant vi ut av at et mannskor hadde stormiddag, da de plutselig brøyt ut i full flerstemt sang! Sangen varte forøvrig i mange minutter og alle på restauranten klappet etterhvert med i takt. For en morsom opplevelse 😄

En ikke fullt så morsom opplevelse var når jeg klarte å tryne i en trapp rett utenfor kjøpesenteret med masse folk rundt meg! Typisk meg som er så klumsete, det var jo bare super kleint 🙋🏼‍♀️

Nå gjelder det bare å kaste ut litt gammelt tøy fra skapet. Har masse gammelt og slitt, men er virkelig dårlig på å kaste klær… Flere som er dårlige på det eller?

Uansett var turen skikkelig bra! Må også anbefale hotellet vi bodde på, K West hotell som ligger ved Sheperds Bush. Et par undergrunnstopp fra Oxford street (uten noen bytter) og et stooort kjøpesenter (Westfield) 5 minutter unna med de aller fleste populære butikkene. De var også kjempe hyggelige/serviceinnstilte og hadde god frokost 👍🏻 Glad vi unnet oss et litt finere hotell enn noen jeg har bodd på før!

Selv om jeg har vært i London flere ganger før er det et sted jeg alltid synes det er greit å dra tilbake til, mest pga shoppingen og at undergrunnen er så oversiktlig. Om du ikke har vært der før er det noe som anbefales, det er ikke nødvendigvis så dyrt heller! Men vær obs på haugevis av dårlige hoteller og hoteller som er langt utenfor bykjernen, det er veldig kjedelig.

Hva er din favorittstorby å reise til? 😄

Ny pullups rekord + snart Londontur

Må bare dele med dere at jeg fikk ny personlig rekord i pullups med ekstra vekt i dag! 10 kg ekstra gikk opp 😄

Jeg tar vanligvis ikke pullups med vekt, men tenkte å prøve det i dag for morro skyld. Sist jeg tok det gikk såvidt 5 kg opp, så må si det var gøy at 10 kg gikk helg greit opp i dag! Tror kanskje jeg hadde mer inne også, så det får testes ut litt mer fremover.

Må også fortelle at jeg skal til London med venninne til uka. Det blir gøy å shoppe og kose oss! Skal bo på et fint spahotell, så kommer nok til å legge ut litt bilder derfra etter vi kommer hjem igjen. Om du ønsker å følge turen underveis kommer jeg nok til å legge ut en del på Instagram story, har nemlig begynt å bruke den litt mer i det siste 😊

Lots of love 💕

Trappeløp

Hei folkens!

I dag tok jeg meg turen ut og tok trappeløp i en hoppbakke i nærheten. Jeg får så utrolig fort melkesyre av å gå trapper og løpe i bakker. Merket det jo veldig godt på toughest at alle bakkene gjorde beina mine til gelé!

Trappeløp er litt undervurdert fra min side, det er kjempe god trening! Og jeg trenger tross alt å øke melkesyreterskel min, for skal jeg få bedre tid på toughest til neste år må svakhetene jobbes med.

Jeg varmet opp med å gå hele veien opp før jeg begynte med løpingen. Kjente jeg begynte å grue meg når bare oppvarmingen begynte å gi melkesyre 😂

Tok 2 runder med 3 trapper, 3 runder på 2 trapper og 4 runder på den øverste trappa 😊 Startet altså med lange drag og kortet ned fordi beina ble mer og mer stive av melkesyre!

Dette er absolutt noe jeg skal prøve på igjen, men kjente at tights ble litt kaldt. Får se om jeg investerer i en thermotights, en litt tykkere og varmere å bruke ute på vinteren.

Har du trent trappeløp før? Kommenter gjerne din erfaring og eventuelle tips 🙂

Å se pen ut under trening? Å nei du!

Hei folkens!

På mandag la jeg ut en del på instastory og en instagrampost med at jeg tok markløft. Og siden det er så mange som kun poster bilder av at man ser så fin ut under trening, så tenkte jeg å legge ut litt annerledes bilder!

Jeg er ikke veldig selvhøytidelig av meg, og bryr meg ikke så mye av å vise dobbelthaka eller et (u)lekker løftetryne. Det er jo tross alt ikke meningen å se perfekt eller pen ut når man trener! Selv om jeg er glad i å legge ut bilder av meg selv som jeg er fornøyd med er det også gøy å le av uheldige bilder av seg selv ✌🏻 Kanskje jeg skal lage det til en greie og poste det innimellom? Si isåfall ifra i en kommentar under hva du synes, og om du mener jeg bør fortsette med det!

Here it goes…

Har en tendens til å klemme leppene sammen som på bilde over, ikke så lekkert nei 😂

Dette er vel et blinkskudd fra jeg trekker pusten på toppen av markløftet, veldig konsentrert i hvertfall… «Du skal klare flere repetisjoner» ser det ut som jeg tenker for meg selv!

Også er det et slitent uttrykk etter jeg hadde løftet 15 reps på 70 kg, prøvde ut hvor mange jeg fikk til for «morro skyld» hehe 😅

Her er screenshot fra en litt eldre video der jeg tok bulgarsk utfall med hopp. Det blir tungt i beina etterhvert ja 😂

Slenger også med dette fra jeg tok skulderpress i Smith-maskinen. Både uheldig vinkel og et uttrykk som sier noe om at det var tungt!

Haha, vet ikke om det bare er meg som synes sånn her er gøy jeg altså. Men legg gjerne igjen en kommentar om det er noe du kan tenke deg å se innimellom de poserte med bildene man vanligvis legger ut! 😄

Hvordan få fremgang i markløft

Hei folkens!

Nå i det siste har det løsnet litt i fremgangen med markløft, jeg har har jobbet mer systematisk for å bli sterkere den siste tiden. Tenkte å komme med litt tips til tiltak man kan gjøre om fremgangen har stoppet opp 🙂

To av av de viktigste tingene å huske på er å kjøre øvelsen ofte nok og variere i antall repetisjoner og sett. Kjør øvelsen minimum to ganger i uka, en gang i uka er dessverre ikke nok om man ønsker fremgang på styrke (såfremt man ikke er helt nybegynner). Er målet å bli sterkere skal det være en fordel å kjøre mest av få repetisjoner, altså under fem repetisjoner mesteparten av tiden. Men legg inn en økt med mange repetisjoner innimellom, så får musklene litt annerledes stimuli.

Noe annet å prøve ut er forskjellig varianter av løftet, for eksempel legge inn andre varianter av øvelsen. Eksempler her er strakmark, markløft med stopp (f.eks. 3 sekunder stopp med stanga på tyngste punktet, som ofte er rett under knærne), sakte repetisjoner, fra kloss (å forkorte løftebanen ved å forhøye det man løfter stanga fra), eksplosive/raske repetisjoner osv. Det finnes utallige varianter å prøve ut og variere med.

Sist men ikke minst må man gradvis legge på vekter og huske å presse seg under øktene. Tar man en vekt som er behagelig og gir seg 2-3 repetisjoner før man ikke klarer flere får man dessverre liten fremgang. Legg på de minste vektene treningsstudioet har ekstra innimellom og se om du klarer like mange repetisjoner. Før gjerne treningsdagbok så får du god oversikt på vekt og repetisjoner over tid.

6b2f28ce-a952-4c17-94c3-2c3a7ac4991a-2

Dette viser hvor fornøyd jeg var etter en god økt forrige uke! Jeg fikk både min gamle pers på 100 kg opp og fikk opp 5 repetisjoner på 90 kg som er flere enn tidligere. Går for ny pers nå snart!

Husk at jeg legger opp treningsprogram i form av online coaching. Har du et mål du ønsker å nå kan jeg hjelpe deg å sette opp et program og eventuelt følge opp og justere om det trengs underveis. Jeg setter så klart opp program som er personlig tilpasset, som er optimalisert for dine mål og forutsetninger. Ta isåfall kontakt på lenehelgesen@outlook.com 🙂 Ps. jeg tilbyr også personlig trening på Skoglyklinikken i Drammen om du holder til i nærheten. Bestill isåfall time enten direkte på http://www.skoglyklinikken.no eller send meg en e-post på samme adresse som over. #egenreklame