Treningstips – øvelse for rumpa

Nå er det tre dager siden jeg hadde legday, og jeg er fortsatt støl! Jeg fokuserte veldig på rumpe den økten, og tenkte jeg skulle tipse dere om en bra øvelse for stumpen 🙂

Beklager dårlig kvalitet på bilde, men jeg la ut video av den på instagram så dere kan se bedre der – @lene_helgesen

12055356_10153483818850129_746728178_o

Her har jeg lagt en manual i knehalsen, også fører man beinet opp til 90 grader. Ved at man bøyer kneet vil ikke bakside lår (hamstrings) gjøre så mye av jobben som når benet er strakt. Denne øvelsen er altså god hvis man vil isolere rumpemusklene. Dette er en super øvelse å gjøre på slutten av økten for å tyne ut siste rest av krefter. Anbefaler alle å prøve denne!

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s