Tren deg til en breiere rygg

For å få en bred rygg er det viktig å trene latissimus dorsi, eller lats som det kalles på treningsspråket. Jeg har fokusert veldig på disse i det siste, og jeg ser tydelig forandringer. Det er denne muskelen man ofte ser som en «vinge» på siden litt under armhulen. 

    

Øvelser som er bra for denne muskelen er nedtrekk av forskjellige varianter. Man kan kjøre med ulikt grep (underhåndsgrep eller overhåndsgrep, første tar litt mer på biceps) og du kan kjøre med strake armer. 

En annen øvelse som trener flere deler av overkroppen, men også lats er pullups. Både pullups og chins er flotte øvelser for en muskuløs rygg! Om du ikke klarer pullups kan jeg anbefale å trene med en strikk festet til stangen og ned til foten.

Noe som også gir en illusjon av en bred rygg er om man har muskuløse skuldre. Jeg postet en video av øvelser for skuldre for en stund siden HER

Toppen fra better bodies får du på www.bodyfitness.no, og brunfargen er spraytan fra Eiker velvære/Shadow tans Norge 🙂 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s