Treningstips – skulderøvelse for runde skuldre

Mange, særlig gutter, ønsker store og runde skuldre. Derfor tenke jeg å komme med et tips for nettopp dette! Det kommer først en forklaring, også en video lenger ned i innlegget.

Deltoideus er muskelen som ligger som en rund «kappe» over og rundt skulderleddet ditt. Den har tre deler med forskjellige funksjoner, så man må trene forskjellige øvelser for å treffe de forskjellige delene av muskelen.Veldig mange skulderøvelser går på fremre og midtre del av deltoideus, men for å få en skikkelig rundt skulder må man trene den bakre delen også!

Øvelsen sidehev, eller lateral raises som den kalles på engelsk, kan man gjøre i litt forskjellige varianter. Hovedsakelig går øvelsen ut på å heve armene ut til siden med vekter i hendene. Roterer man inn i skulderleddet vil det treffe den bakre delen av muskelen bedre. Her kan man lene seg litt fremover og peke lillefingrene opp mot taket. For at det skal være minst mulig belastende på skulderleddet skal man ikke gå over 90 grader (altså vannrett ut) mens man innroterer. Prøv det ut, det er tyngre enn å bare løfte rett ut!

Øvelsen kan også gjøres hjemme om du ikke har manualer, for eksempel ved å holde flasker fylt med vann for å få litt ekstra vekt 🙂

Tights fra www.myactivestyle.no – koden lene_helgesen gir 15% rabatt fram til 8. mai (10% etter det)
#reklame

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s