Treningstips – knebøy med stopp

Jeg har tidligere fortalt at jeg synes teknikken i knebøy er vanskelig. Derfor tenkte jeg å komme med noen tips for å få til riktig teknikk! Knebøy med stopp i bunnen er perfekt for å få til riktig teknikk, slik jeg utfører på videoen under.

  • Press med hælene. Tenk at vekten hele tiden skal være på hælene, og presset skal gå rett oppover med rumpa godt under deg.
  • Løft brystet. Ofte ender man med krom øve rygg, og dette vil vi unngå. Det vil hjelpe å se litt oppover, og tenke at du skal løfte brystet oppover.
  • Knær over tær. Det at knærne ikke skal gå forover i rom så de går foran tærne er det mange som tror er farlig. Dette er visst ikke riktig, men noe som er viktig er at knærne ikke skal falle innover mot hverandre.

Om du husker disse tre «reglene» vil du klare å få en god teknikk i knebøy. Når det gjelder hvor bredt man skal stå så er det ingen fasit. Prøv deg litt frem og kjenn på det som funker for deg. Vil anbefale å prøve knebøy med stopp neste gang du trener bein 🙂

Må også tipse om denne tightsen fra http://www.myactivestyle.no, som er helt perfekt for knebøy og markløft. Den er nemlig ikke gjennomsiktig og er utrolig god å ha på! Du kan få kjøpt den HER, og bruker du koden lene_helgesen får du 10% på kjøpet 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s