Treningstips – Dynamisk oppvarming før knebøy

Oppvarming før man skal trene styrke er veldig viktig, og det er lurt å varme opp spesifikt til det du skal trene. Jeg fikk filmet en del av det jeg pleier å gjøre av oppvarming før jeg trener bein og knebøy.

Først bruker jeg foamroll, dette blir som massasje på musklene og hjelper med sirkulasjon og for at muskelen blir løs og ledig. Deretter gjør jeg dynamisk tøying, det at man beveger seg mens man tøyer og ikke holder en statisk stilling. Dette er for å sikre at man har god bevegelighet, så man får gjort en korrekt knebøy. Til slutt gjør jeg knebøy uten vekt og med strikk rundt knærne. Da får man aktivert rumpa ekstra, og man må presse knærne utover for at de skal holdes over tærne. Håper dere liker videoen, selv om den dessverre er litt mørk! Er litt dårlig lys på treningsstudioet jeg trener, men dere får i hvertfall et inntrykk av hva jeg pleier å gjøre 🙂

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s