Overkroppsøkt – fokus økt muskelmasse

Hei folkens!

Må bare dele økten jeg hadde i dag, lenge siden jeg har hatt så pump i muskulaturen. Vanligvis kjører jeg ikke så mange reps fordi målet mitt er å bli sterkere, men det er viktig å variere for å få best mulig framgang! Derfor var dette en økt med mange reps, noe som stimulerer til økt muskelmasse (hypertrofi).

Økten besto av mye dropsett, kort forklart flere sett av samme øvelse rett etter hverandre mens man minsker vekten for hver gang. For eksempel kjører du 45 kg *8 i en øvelse, drop vekten til 35 kg *8 uten pause mellom og deretter rett på 25 kg maks repetisjoner av hva du klarer – dette tilsvarer et dropsett, så kan du ta pause.

Benkpress var eneste øvelse jeg ikke tok dropsett på. De andre øvelsene kjørte jeg først to vanlige sett med 6-10 repetisjoner, og deretter to dropsett med 8+8+maks. Her kommer hele økta 😀

Benkpress: 5*5

Nedtrekk: 2* 8 reps, 2* 8+8+maks

Cablecross: 2* 8 reps, 2* 8+8+maks

Sittende roing: 2* 8 reps, 2* 8+8+maks

Bicepscurl: 2* 10 reps, 2* 8+8+maks

Decline benk i smithmaskin: 2* 10 reps, 2* 8+8+maks

Enarms sittende roing i maskin: 2* 8 reps, 2* 8+8+maks

En harry-flex må til når man har bra lys!Husk å skvis skulderbladene sammen i roøvelser!

Topp og tights fra http://www.myactivestyle.no, koden lene_helgesen gir 15% i nettbutikken ❤️ #reklame

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s